eerste indruk·ervaring·review

LUSH ‘Sakura’ bath bomb – review

collagehoofding
Over Lush

Heel erg kort zouden we Lush kunnen omschrijven als een merk dat verse en handgemaakte producten verkoopt in het genre van cosmetica, maar voornamelijk douche- en badspulletjes. Een aantal zaken zitten vast in hun assortiment, een heel aantal andere producten zijn eerder seizoensgebonden of komen tijdelijk uit voor bepaalde thema’s zoals Pasen, Kerst, … Daarnaast zijn ze ook heel erg maatschappelijk bewust waarbij ze dus rekening houden met milieu, dieren, … Dit kan je terugvinden in bijvoorbeeld hun ingrediënten, de verpakkingen, …
collagezakje.jpg

TIP: Bij het inleveren van 5 lege full-size zwarte potjes die zij recycleren, krijg je een vers gezichtsmaskertje in de plaats.

Wat?
collagewat.jpg
Door Lush wordt deze bruisbal omschreven als het feest van de lente en dit ruik je dan ook terug in de bloemige geur. De bal is daarnaast geïnspireerd op het Kersenbloesemfestival dat in Japan gevierd wordt en is afgewerkt met onder andere citroen en sinaasappelbloesem die zorgen voor toch die frisse toets!

In bad?
collageinbadje.jpg
Zoals je altijd verwacht bij Lush is veel kleur, een explosie aan geuren en uiteraard nog verzorgende elementen voor je huid. Kortom een spektakel bestaande uit hét totaalplaatje. Helaas was er naast de bloemige geur en wat gesis van de bruisende bal niet zo veel te beleven. Geen felle kleurtinten of spectaculaire toestanden, jammer!
collage.jpg
Wanneer hij helemaal opgebruisd is, blijft er een heel lichte pastelkleurige roze waas achter in bad, die je zelfs op de foto bijna niet kan waarnemen. De geur van de bloemen die voornamelijk zoet ruikt is wel herkenbaar en ruik je wel, maar niet super opvallend. Onder het water in bad voelt je huid echt lekker zacht aan.

Huid nadien?
Nadien is m’n huidje wel zachter dan anders wanneer ik gewoon een badje zou nemen zonder deze bathbomb, maar niet overdreven extra zacht. Op de huid ruik je de geur nog wel, maar dan moet je wel echt je best doen en je neus er goed indrukken. Dus wanneer je gewoon rondwandelt of iemand passeert, zal deze persoon de geur niet meteen opmerken.

Conclusie
Goh dit vond ik voor het merk Lush en de vorige ervaringen met dit merk, toch wel een teleurstelling. De bathbomb zelf ziet er moet ik zeggen wel echt fantastisch mooi uit met de verschillende kleurenvlekjes en de ‘kern’ bovenaan, toch gebeurt er in bad vrij weinig en blijft de heerlijke zoete bloemengeur helaas niet lang hangen. Voor die prijs krijg je naar mijn mening niet zoveel voor je geld en hij is ook redelijk snel helemaal opgebruisd. Deze zal ik niet opnieuw kopen en ook niet meteen aanbevelen, Lush heeft veel leukere en toffere spulletjes in het assortiment zitten voor een gelijkaardige prijs.

Prijs en verkrijgbaarheid
Te koop bij diverse Lush winkels en online voor 4,95 euro.

Interesse in mijn vorige Lush bath bomb review? Check ‘m dan hier!

Wat is jouw favoriete LUSH product? Laat het weten in de reactie!
Liefs, Romy

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s