nieuws·persoonlijk·update

Terugblik op het jaar 2018 en doelen van toen – #goaldigger

knipsel
2018 was op z’n minst gezegd een pittig jaar met enkele downs die je niet voor mogelijk kan houden, maar ook heel wat ups en mooie momenten. Er is heel wat gebeurd, we hebben weer heel wat bijgeleerd, er is heel wat veranderd, we hebben heel wat nieuwe mensen leren kennen en nu is het tijd om eens terug te blikken op de doelen die ik voor mezelf had opgesteld om te behalen gedurende 2018. Benieuwd of en hoe ik dit allemaal heb bereikt?

1
~ 2 maal per week sporten  – CHECK!
Reeds in januari (2018 welliswaar) voegde ik de daad bij het woord en schreef ik me in bij de fitness in m’n buurt. In het begin ging ik voornamelijk wat lopen op de loopband, maar zonder echt een schema of iets dat ik wilde bereiken/opbouwen en ging ik 1x per week naar de groepsles steppen. Naar het begin van de zomer toe en het einde van het schooljaar wilde ik het nog beter aanpakken en besloot ik te starten met ‘start to run’. Dit programma werkte ik netjes af waardoor ik maar liefst 3x per week op de loopband stond, ook nog stepte en naar de nieuwe groepsles ‘total body workout’ ging, zo was ik dus uiteindelijk zelfs meer dan 4x per week te vinden in de fitness.

Na het start to run programma besloot ik het lopen te onderhouden en stilletjes aan zelf op te bouwen, momenteel kan ik nu een dikke 45 minuten aan een stuk lopen aan een oké tempo en leg ik toch meer dan 6 km af. Lopen doe ik nu afhankelijk van mijn schema en wat er allemaal gaande is met bijvoorbeeld werk of feestdagen 1 à 2 keer in de week. Daarnaast ga ik nog steeds naar de groepslessen step en total body workout en zelfs af en toe naar de les ‘bodypower’, wat op een totaal komt van minstens 3 dagen per week sporten. Netjes toch?

~ Starten met yoga – relatief CHECK!
In de periode dat ik bezig was met start to run en veel in de fitness te vinden was, heb ik ook een aantal weken de groepsles ‘yoga’ geprobeerd. Ik vond dit eigenlijk heel erg aangenaam om te doen en ben blij dat ik dit heb gedaan, helaas heb ik het niet volgehouden omdat het op een vrijdagavond valt heel erg laat en sjaaa op je 22 jaar heb je dan vaak andere plannen met bijvoorbeeld de vriendinnen. Daarnaast was ik op die moment ook al een stuk of 3 à 4 dagen per week in de fitness dus was het gewoon té veel om te combineren. Wel zou ik het zeker aanraden en wie weet pas ik het binnenkort wel terug in m’n planning of wat denken we er van om pilates eens uit te testen?

~ Meer water per dag drinken – CHECK!
Drink ik nu de aanbevolen hoeveelheid water per dag? Ik denk van niet. Drink ik meer water dankzij dit voornemen? Zeker en vast! Om eerlijk te zijn hou ik het ook niet echt bij dus heb ik er geen idee van hoeveel water ik precies per dag drink en ik gok ook dat het wel van dag tot dag zal afhangen, maar met dit voornemen in m’n hoofd was ik wel vaker bewust van het feit dat ik echt te weinig dronk op een dag. Hierdoor zal ik sneller water ergens mee naartoe nemen of mezelf ‘pushen’ dat half glaasje toch nog op te drinken. Het valt het beste te omschrijven als ik ben me er veel bewuster van en dat is al de eerste stap in de goede richting om het aan te pakken, dus let’s keep it up!

Bescheidenheid is een mooie eigenschap, maar het is minstens even belangrijk om oprecht trots te zijn over je eigen kunnen en wat je hebt bereikt. Bovenstaande doelen die ik eigenlijk allemaal knap behaalde en nog beter dan ik zelf had kunnen dromen, maken me dan ook ontzettend blij. Het sporten is echt een uitlaatklep, een verslaving en vooral een leuke bezigheid geworden waar ik naar uitkijk, het smaakt naar meer dus dat belooft voor de doelen op sportief vlak voor 2019!

3
Op beroepsmatig vlak behaalde ik al mijn doelen, yay! Allereerst heb ik dus trots mijn bachelorproef ingediend, studeerde ik officieel af als leerkracht secundair onderwijs (economie & geschiedenis), vond ik een job in het onderwijs én behaalde ik ook mijn diploma van make-up artiste plus won ik al wat informatie in bij een bevriende boekhouder om later van start te gaan in bijberoep als visagiste.

2
~ elke dag make-up verwijderen & consequent aan skincare doen
Ook hier heb ik flink aan alle vooropgestelde doelen gewerkt, natuurlijk was er eens een dagje bij dat ik zo moe was na het feesten (of te dronken?) om mijn make-up grondig en deftig te verwijderen of dat ik wel de make-up afhaalde, maar geen crème smeerde. Toch ben ik gewoon dankzij het feit dat ik deze doelen vooropstelde gewoonweg veel bewuster geworden van mijn huid en sta ik er vaker bij stil dat het maar een paar minuutjes duurt en zal ik het niet meer zo snel overslaan of vergeten. Zou ik dit 365 dagen van het jaar moeten doen? Absoluut. Heb ik het alle 365 dagen gedaan? Dat niet. Toch vind ik wel omdat ik er vaker wél aan denk dan vroeger het geval was, het toch een vooruitgang is en het alleszins voor mij een geslaagde doelstelling was.

~ Producten opgebruiken
Producten echt helemaal opgebruiken en opmaken heb ik dit jaar zeker netjes aangepakt. Ik kocht twee kleine doosjes (lenzendoosjes uit het Kruidvat) en knip nu regelmatig tubes bovenaan open om dan met een lepel al het overgebleven product dat je er niet meer kan uitknijpen uit te halen en te bewaren in het potje. Dit deed ik onder andere met een gezichtspeeling van Yves Rocher en hierdoor heb ik er nog zeker 10 keer mijn gezicht mee kunnen scrubben, dus aanrader! Omdat je producten langer kan gebruiken, koop je minder verpakkingen (win voor het milieu) en minder vaak opnieuw het product (win voor je portefeuille).

4
In de rubriek ‘varia’ schreef ik over meer sparen en hard werken aan m’n blog. Eigenlijk heb ik beide doelen totaal niet behaald. Het sparen op grote schaal is er nog niet echt van gekomen omdat ik pas werk sinds september en dus nu een keer of 3 loon heb ontvangen van slechts een deeltijdse betrekking, nog geld moest aan mezelf terugbetalen van de dure materialen van de visagiste opleiding, een rekening van de autoverzekering had liggen en thuis ook een stukje betaal voor ‘kost & inwoon’.

Het werken aan m’n blog is er dit jaar en zeker de voorbije maanden echt tussenuit geschoten, er is heel wat op mijn pad gekomen, het was absoluut niet het fijnste halfjaar dat ik achter de rug heb en er waren heel wat stevige veranderingen waardoor het bloggen er vaak gewoon niet meer van kwam. Gelukkig heb ik nu heel wat leuke ideetjes en producten klaarliggen om opnieuw de draad van het bloggen terug op te nemen.

 

Volgende week laat ik jullie kennismaken met mijn voornemens voor het jaar 2019!
Hoe was jullie 2018 en de overgang van oud op nieuw?

Liefs, Romy

Een gedachte over “Terugblik op het jaar 2018 en doelen van toen – #goaldigger

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s