Nog niet zo heel lang geleden konden jullie in een eerder artikel lezen over mijn allereerste bestelling en ervaring bij de webshop van My Jewellery (hier). Na een veelbelovend mailtje via de nieuwsbrief met een mega kortingstunt, besloot ik het erop te wagen en te gaan voor kleding. Dit alles liep niet helemaal van een leien dakje… Benieuwd wat ik kocht en waarom deze ervaring niet zo fijn was? Lees dan snel verder!
My Jewellery?
My Jewellery is een Nederlandstalige website waar je onder andere sierraden kan bestellen, maar ook horloges, oneindig veel kledij, schoenen, tassen, sjaals en noem maar op. Vanaf je bestelling 50,00 euro bedraagt, betaal je geen verzendkosten meer. Het aanbod is ontzettend uitgebreid en ze gaan altijd mee met de nieuwste en leukste trends.
De actie én waar het misliep!
Op de website vind je niet extreem dure items, maar de prijzen liggen toch rond de 40,00 euro gemiddeld. Als je dan zoals ik een stuk of 4 à 5 items leuk vindt, dan begint het totaal natuurlijk wel al aardig op te lopen en als studentje zijnde kan mijn bankrekening dit mentaal niet aan haha.
Nu kreeg ik via de nieuwsbrief een tof mailtje met daarin een korte uitleg dat er de dag nadien een enorme kortingsactie zou plaatsvinden, maar dat wij als nieuwsbriefabonnees al deze avond met een ‘geheime’ code die je ingaf bij het afrekenen konden shoppen aan maar liefst -50 % whoop whoop! Omdat ik hier toch wat sceptisch tegenover stond en dacht het zal wel weer maar op slechts enkele weinig geselecteerde items zijn (want zeg nu zelf, 50 % korting is best veel!), besloot ik het eens uit te proberen met enkele random items. En ja hoor, de code werkte prima. Meteen gaf ik dit door aan een vriendin en m’n mama, zij wilden namelijk ook graag iets bestellen voor een klein en fijn prijsje.
Bij het afrekenen van m’n winkelmandje bestaande uit 3 items, ging er slechts van 1 item de korting af vreemd… Dus ik dacht oké geen probleem, dan rekenen we wel item per item af. Een beetje zonde om dan 3x verzendkosten te betalen, maar hé in the end hadden we dan nog steeds een goede deal gescoord. Bij de derde bestelling liep het mis, de korting wilde er niet meer af gaan en toen ik het probeerde met andere random items ging dit ook niet meer… Toen mailde ik naar de klantenservice en zij gaven mij de dag nadien als antwoord dat de code werd gestopt vanwege het immense succes. Ook zou het magazijn en de stock de grote aanvraag nog moeten kunnen bijhouden en zo voort en zo verder.
Allemaal begrijpbare redenen dat wel, maar dan denk ik bij mezelf als je zo’n stunt op poten zet, vind ik wel dat je je hieraan kan verwachten én dan moet je ook jezelf als webshop hier goed op voorbereiden zodat je genoeg draagkracht hebt om de grote instroom van bestellingen bij te kunnen houden. Als je weet dat je hier niet in staat toe gaat zijn, moet je zo’n actie dan maar niet organiseren. Nu gaat dit ten koste van de klanten die eigenlijk best wel misleid zijn en sommige klanten hebben dus het mailtje misschien pas de dag nadien gelezen of enkele uren nadat het verstuurd was, wanneer zij de kortingscode proberen in te geven, werkte deze al lang niet meer. In mijn ogen kan dit eigenlijk wel echt niet… Daarnaast hebben ze ook geen tweede mailtje gestuurd om dit eventjes te vertellen en uit te leggen zodat je hier als klant ook van op de hoogte bent, zonde!
Bestelling en levering
Net zoals vorige keer ging bestellen (op het ongemakje van de misleidende kortingscode na dan) lekker makkelijk en was het zo gepiept. Ook kreeg ik opnieuw meerdere mailtjes in verband met de bestelling, de bevestiging, wanneer het verzonden werd, …
Volgens mij bestelde ik het wel rond een weekend, waardoor het niet de dag nadien geleverd werd. Toch was het er echt nog wel heel snel en heb ik hier eigenlijk niets op aan te merken. Het enige wat me misschien een beetje ‘zorgen baart’ is dat je wel mailtjes krijgt van de transportfirma over zaken die je moet opgeven wanneer je niet thuis bent en dergelijken. De link om dit door te voeren vond ik niet zo heel duidelijk en simpel werken, dus heb ik het eigenlijk niet gedaan… Maar nu vraag ik me wel af wat er dan gebeurt met je pakketje indien je het niet zelf in ontvangst kan nemen?
Het pakketje
Deze keer kwam het niet in een kartonnen doosje door de brievenbus heen, maar zat het in een roze plastic omhulsel met de grappige tekst “Work hard, so you can shop harder!” op. Net zoals de vorige keer zat er ook het handige retourformulier in, zodat je super makkelijk iets kan terugsturen indien nodig.
Het enige wat ik deze keer wel een beetje miste, was het extraatje… Begrijp me nou niet verkeerd, het is echt niet zo dat ik iedere keer dat ik ook maar ergens iets bestel ik telkens iets verwacht. Het is gewoon zo dat tegenwoordig bijna elke webshop meer werk en tijd steekt in een leuke omkadering van het pakketje zoals een bedankingskaartje, een foldertje, … Zo ook My Jewellery zelf, want bij mijn vorige bestelling bij hen zat er wel nog een leuk flyertje en super schattig kaartje bij om te bedanken voor de aankoop met een toffe quote op. Vreemd vind ik dat ze hier dan niet heel consequent mee omgaan en het de ene keer wel doen en de andere keer weer niet. Want klanten die al eerder iets kregen, verwachten dit natuurlijk ook wel opnieuw te zien gebeuren.
Inhoud
Op de website zag ik ontzettend veel leuke items en omdat ik er dus ook vanuit ging dat het met de code -50 % korting was, wilde ik me eens laten gaan en heel wat diverse items scoren die ik al langere tijd graag wilde hebben. Zo zag ik een prachtige simpele zwarte jumpsuit met wat kantendetails en diverse kledij waaronder opnieuw een jumpsuit, maar ook een topje en playsuit in zo’n palmbladeren motiefje. Helaas waren veel items uitverkocht in de maat s/m dus uiteindelijk heb ik maar één item besteld, een jumpsuit met bloemenprint.
Nu was m’n oog meteen gevallen op de rode variant, deze sprong er voor mij echt meteen uit en vond ik super tof en zomers! Toch twijfelde ik nog een tijdje of ik toch niet voor de zwarte variant moest gaan omdat deze kleur gewoonweg iets makkelijker te combineren is, ook op het gebied van een vestje. Na een super snel overleg met de mamsie en lieve vriendinnen, besloot ik toch maar bij m’n eerste gevoel te blijven en te gaan voor de knallende rode optie. Hieronder laat ik je wat foto’s zien en ook beelden waar ik hem draag.
Eerste indruk jumpsuit
Toen ik hem uit de verpakking haalde, was ik nóg verliefder dan voorheen! Hij ziet er zo ontzettend mooi uit, de kleuren knallen, het bloemenpatroon is super tof, … Echt een prachtige jumpsuit en ik ging hem dus meteen passen.Voor mij was hij wel een beetje naar de grote kant, wat ik al vooraf verwacht had. Dit is op zich ook geen heel groot probleem want aangezien ik door het leven ga als een meisje van 1,52m moet ik wel vaker aan de liefste oma vragen om hier en daar haar magie wat toe te passen. Aan de broekspijpen onderaan hebben we een goede 10 centimeter afgehaald. Boven bij de schouderbandjes die je niet kon verstellen, hebben we er een groot deel tussenuit gehaald. Dankzij haar past m’n jumpsuit nu helemaal perfect.
Zelf heb ik hem gelukkig de voorbije tijd al meerdere malen met veel plezier kunnen dragen vanwege het fantastische weer. Ik kan echt niet beschrijven hoe ontzettend blij ik ben met deze oh zo mooie jumpsuit!
Combineren doe ik het liefste met een sandaaltje of sleehak in neutrale nudetinten zoals bruin, beige of lichtroze. Indien het wat frisser werd, nam ik er nog een luchtig simpel vestje bij in het beige, bruin of grijs die een beetje terugkomt en overeenkomt met de kleuren van de bloemenprint.
Conclusie
Ben ik tevreden over mijn tweede bestelling en ervaring bij My Jewellery?
Ja en neen… Over het product zelf wel, maar over het proces was ik deze keer iets minder te spreken.
Eerlijk is eerlijk, in the end ben ik oprecht geweldig happy met mijn nieuwste aanwinst. De jumpsuit is gewoonweg prachtig mooi, zit uitermate zalig, hemelse stof en ga zo maar door. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen en ik zal hem zeker en vast non stop dragen. Daarnaast was hij nog slechts 15 euro, wat dus echt een deal is voor zo’n mooi stuk!
Het is hierdoor wel een beetje spijtig van de kleine dingetjes die zijn ‘misgelopen’ zoals de problemen met de kortingscode en het gebrek aan de ‘inkleding’ van het pakketje met kaartje en flyertje zoals vorige keer bij hen wel het geval was. Dit zorgt ervoor dat je toch een beetje teleurgesteld bent over hoe het allemaal gelopen is…
Prijs en verkrijgbaarheid
De jumpsuit betaalde ik dankzij de 50 % korting actie via de nieuwsbriefcode slechts iets van een 15,00 euro en daarbij kwam dan nog 4,95 euro extra voor de verzending naar België. Momenteel is de jumpsuit in de sale voor 15,00 euro in plaats van 39,95 euro en je kan hem hier zelf scoren.
Er is ook nog een zwartkleurige variant verkrijgbaar van hetzelfde model en printje, deze kan je hier vinden.
Staat je echt prachtig! Die rode kleur past heel mooi bij je huid. 🙂
Ik vind jumpsuits echt heel mooi, maar ik draag ze eigenlijk zelf nooit. Ben altijd bang dat ze dan net ergens niet goed zitten, waardoor het oncomfortabel wordt. Ik heb zelf een rode bikini besteld bij My Jewellery. Op mijn blog heb ik ook geschreven over mijn ervaring met het bedrijf. De bikini zelf is mooi, maar past niet goed helaas. Je moest kiezen uit ‘S/M/L’ en hoewel dat voor een broekje prima is, is het voor je cupmaat lastig.
x
LikeGeliked door 1 persoon
Oooh wat lief! Dankjewel! 😀
LikeGeliked door 1 persoon
Wauw hij is inderdaad super mooi !!! Liefs xx Leen
LikeLike
Oooh dankjewel! Vind hem zelf ook echt geweldig, echt een aanrader! X
LikeGeliked door 1 persoon