beauty battle·eerste indruk·ervaring·review·tried & tested·wat je moet weten over

Adventskalender battle: Yves Rocher versus The Body Shop – welke kalender is je geld meer waard?

Al jaren keek ik vol verwondering uit naar alle beautyadventskalenders en stond het al zo lang bovenaan mijn wishlist om er toch ook eens ééntje te mogen uitpakken. Dit jaar besloot ik er niet één maar zelfs twee aan te kopen en was ik zelf heel benieuwd naar welke het beste uit mijn kritische test zou komen…

Even wat informatie vooraf:

Prijs kalender & prijs per vakje
Bij Yves Rocher was de prijs 49,90 euro, de prijs per vakje is dus 2,08 euro. Zelf kocht ik deze tijdens een korting aan voor 44,90 euro waardoor de prijs per vakje komt op 1,87 euro.

Bij The Body Shop was de prijs 55,00 euro, de prijs per vakje is dus 2,29 euro. Wel kreeg je bij aankoop 5 euro shoptegoed op je klantenkaart waardoor je voor 5 euro een product kan uitkiezen in de winkel (ik nam een olive lip care stick – lippenbalsem) waardoor de kalender eigenlijk maar 50,00 euro is en je per vakje 2,08 euro betaalt.

Als je de kalender van Yves Rocher gewoon betaalt, dus niet met een korting voor 49,90 euro en je telt de kalender van The Body Shop aan 50,00 euro omdat je iets kan kiezen voor 5 euro in de winkel, betaal je dus voor beide kalenders per vakje eigenlijk exact evenveel, namelijk 2,08 euro.

Gebruik ‘mini’ of ‘full size’ in de review hieronder
Per uitgepakt product zal ik steeds vermelden of het gaat over een mini (travel size) of een full size product. Dit op basis van de website/winkel per merk. Voor mij is een full size product wanneer ik het product in dit formaat ook zo kan kopen in de winkel. Dit betekent dus dat het alsnog kan zijn dat dit een klein formaatje is, maar dat je dit (kleinere) formaat ook zo kan aanschaffen. Een product dat ik in klein formaatje kan kopen in een gift set of gift box, tel ik niet mee als full size en beschouw ik als een mini.

Unboxing van alle vakjes:

Dag 1

Note: Jammer dat het masker van Yves Rocher niet écht schuimt of bubbelt zoals de naam toch deed vermoeden, verder wel een prima masker. Shower gel van The Body Shop ruikt heerlijk! Een veelbelovende eerste start voor beide kalenders.

Dag 2

Note: Een beetje ongelukkig dat het voor beide kalenders op eenzelfde dag een handcrème is, maar beide geuren reuken zalig en ik zal deze zeker met plezier gaan gebruiken!

Dag 3

Note: Dit is de eerste dag dat ik teleurgesteld ben in de waarde van Yves Rocher. Deze mini versie heeft nog geen waarde van een volledige euro. De lippenbalsem in een potje ga ik doorgeven aan een vriendin, vanwege gelnagels zelf geen fan van producten in een potje. Dit is gelukkig wel iets heel persoonlijks, dus ik denk dat veel mensen hier wel blij mee zijn.

Dag 4

Note: Opnieuw een mini van Yves Rocher, wel al een iets grotere mini, maar alsnog een mini. Deze ga ik zeker in mijn make-up kit steken, dus komt van pas. De shower puff van The Body Shop valt volgens mij wel een beetje onder ‘opvulcadeautje’, maar ik ben zelf een fervent shower puff gebruiker (ook heel kieskeurig wil ik alleen die van The Body Shop), dus ik was in eerste instantie heel blij. Na één keer gebruiken, helaas niet meer enthousiast. Omdat deze zo klein is, vond ik deze pijn (!) doen bij het wassen van mijn lichaam. Hij ligt niet lekker in de hand en omdat het zo klein is voel je vooral de harde knoop in het midden waar alle stofdeeltjes aan vastzitten, niet aangenaam. Jammer!

Dag 5

Note: Opnieuw een mini bij Yves Rocher van een opnieuw karige waarde. Bij The Body Shop zien we op 5 dagen tijd al 2 shower gels en ook op 5 dagen tijd al 2x een product uit de British Rose lijn. Over beide dus matig enthousiast.
Wel fijne producten, zowel een shampoo als een douchegel komen altijd van pas, worden sowieso gebruikt en geraken gegarandeerd op.

Dag 6

Note: Dit haalt de waarde van de kalender van Yves Rocher meteen terug een pak omhoog, wel moet ik eerlijk toegeven dat ik moeite heb om te geloven dat lipsticks bij Yves Rocher zo prijzig zijn (bijna duurder dan een Mac lipstick…). Wel een toffe rode kleur voor met de feestdagen, al had ik dan liever de rode lipstick van hun kerstcollectie (die trouwens maar 9,95 euro kost) gezien. Met de tea tree facial cleanser van The Body Shop ben ik heel blij! Mijn huid heeft best wat last van onzuiverheden de laatste tijd, dus deze ga ik meteen gebruiken.

Update: omdat ik zo tevreden ben over deze tea tree facial wash ben ik ook enkekle dagen geleden in de winkel de lichaamswash met tea tree gaan halen voor onzuiverheden op mijn rug.

Dag 7

Note: Weer gemengde gevoelens bij het vakje van Yves Rocher. Langs de ene kant enthousiast want een product uit hun limited edition Kerstcollectie, anderzijds weer van een zeer lage waarde. Bij The Body Shop een tof verrassend product, ik ga deze denk ik gebruiken als vaste douchegel-bar voor het lichaam.

Dag 8

Note: De reinigingsgel is vanwege toegevoegd parfum een product dat ik zelf ga doorgeven. Met de body butter ben ik wel heel erg blij, zowel met het product als met de geur!

Dag 9

Note: Bij Yves Rocher krijgen we een feestelijke nagellak uit de limited edition Kerstcollectie, heel leuk. Vanwege m’n gelnagels is dit nu wel een product dat ik zelf zal doorgeven. Bij The Body Shop zien we opnieuw een dubbel product (handcrème) en voor het eerst in deze kalender ook een mini.

Dag 10

Note: Zoals ik al eerder schreef is m’n huid de laatste tijd een beetje onzuiver, dus ook deze reiniging van Yves Rocher komt als geroepen en ga ik na de tea tree reiniger van The Body Shop zeker ook gebruiken. Over het maskertje van The Body Shop hoorde ik al veel goeds en vitamine C is altijd een topper, dus ook hier heel blij mee!

Dag 11

Note: Voor de zoveelste keer zien we bij Yves Rocher een mini en deze keer echt een hele kleine mini, maar 7 ml. De waarde mag er dan officieel wel wezen, maar eerlijk als je dit uitpakt word je toch niet blij? Je kan dit letterlijk maximum 3 keer gebruiken gok ik, hoe kan je dan te weten komen of dit een fijn product vindt om al dan niet de full size later aan te schaffen? De shampoo van The Body Shop is gelukkig wel weer een product dat ik zeker zal gaan gebruiken, ik heb er niet persé het type haar voor (net zoals die repair shampoo van Yves Rocher uit dag 5), maar toch kan ik deze wel opmaken.

Dag 12

Note: Ik merk dat ik erg in herhaling val, maar bij Yves Rocher opnieuw een mini. Bij The Body Shop krijgen we niet geheel onlogisch de dag na de shampoo uit dezelfde lijn de conditioner. Aangezien mijn haar niet beschadigd of droog is, maar eerder snel vet wordt, geef ik beide producten van deze dag door. De shampoos kon ik nog gebruiken, maar ik ben sowieso geen gebruiker van conditioners of leave in maskers dus deze zijn niet voor mij weggelegd.

Dag 13

Note: Leuk dat we bij Yves Rocher een setje krijgen omdat deze dagcrème past bij de eerder gekregen nachtcrème. Wel zelfde mening, is een super klein formaatje. Bij The Body Shop zien we opnieuw een shower gel, ze vallen hiermee een klein beetje in herhaling. Wel een geurlijn die we in deze kalender nog niet zagen, dus dat is tof.

Dag 14

Note: Bij Yves Rocher krijgen we een product uit hun tweede Kerstlijn van dit jaar, super tof. Jammer genoeg heeft dit opnieuw een zeer karige waarde. Bij The Body Shop een lipverzorging, jammer voor mij en mijn gelnagels weer in een potje en niet in een uitdraaibare lippenbalsem. Super zonde, maar deze geef ik weer door.

Dag 15

Note: Weer een leuk productje van Yves Rocher uit de Kerstcollectie, maar je hoort me weer komen, helaas opnieuw een heel klein formaatje. Van The Body Shop word ik ook niet wild, gewoon omdat het al de zoveelste shower gel is. We hadden er ook echt net eergisteren al ééntje. Kanttekening ik ben wel positief want i love mango en like i said douchegels worden sowieso gebruikt en gaan sowieso opgemaakt worden, maar het is gewoon de zoveelste dus we zijn er stillaan wel een beetje klaar mee.

Dag 16

Note: Een hele verrassend dag want bij Yves Rocher pakte ik een product uit dat ik zelfs niet ken! Ik ben moeten gaan opzoeken wat dit is én hoe ik dit moet gebruiken, ik ga het een van de dagen testen. Over het masker van The Body Shop was ik laaiend enthousiast, dit omdat ik het al super lang eens wil uitproberen en omdat het er echt een fijn masker uitziet!

Update: beide producten getest. Het product van Yves Rocher ruikt heel lekker, maar verder heb ik niet het idee dat het heel veel doet. Het masker van The Body Shop daarentegen is wel super fijn en zou ik zeker opnieuw kopen.

Dag 17

Note: Als lippenbalsem junkie ben ik heel blij met het vakje van Yves Rocher. Over het vakje van The Body Shop kan ik heel kort zijn, mijn reactie was “oh nee dit vind ik héél stom…”. Een haarclip, die ik zelf niet eens mooi en ook een ongemakkelijk formaatje vind… dit valt zeker en vast onder de categorie ‘opvulcadeautjes’.

Dag 18

Note: Met beide producten blij, gaan beide zeker gebruikt worden. Bij The Body Shop zien we deze keer een shower cream in plaats van een shower gel, als het kind maar een naam heeft zeker? Alsnog vind ik wel dat we dit categoriseren onder ‘zeep’ en de teller ondertussen hiermee op 6 brengt (1 blok, 4 shower gels en 1 shower cream) en dit op 18 dagen tijd… Mening blijft hetzelfde, dit komt altijd van pas en wordt sowieso gebruikt dus zeker een nuttig cadeautje, maar het enthousiasme bij het uitpakken van een zoveelste douchezeep ebt wel weg natuurlijk.

Dag 19

Note: Vorig jaar heb ik deze bodymilk al eens gebruikt van Yves Rocher, dus ik weet dat deze zeer fijn in gebruik is, blij mee. Toch, hier gaan we weer, vind ik dit een triestig formaatje en laat de waarde weer te wensen over. Als je hier letterlijk je benen en armen mee hebt ingesmeerd is de tube na één keer al leeg. Bij The Body Shop krijgen we een scrub en echt een degelijk formaat, jammer dat het wel weer uit een geurlijn is waar we reeds twee producten van kregen, alsnog blij mee.

Dag 20

Note: Een douchegel van Yves Rocher die ik zeer goed ken, ik heb hier namelijk ooit eens een grote fles van gehad. De geur was ik toen wel beu, maar nu ik deze terug ruik doet het me helemaal denken aan de zomer. Deze ga ik zeker bewaren tot dan of meenemen op vakantie! Wel jammer dat het weer een karige waarde van minder dan een volledige euro heeft. Bij The Body Shop krijgen we iets uit hun befaamde vitamine E lijn, een sheet mask. Het is het tweede sheet mask in de kalender, maar uit een totaal andere lijn dus met andere doeleinden, hierdoor kan ik het accepteren en ben ik er blij mee.

Dag 21

Note: Een kleine mini van Yves Rocher voor de zoveelste keer. Een dagcrème voor de gevoelige huid. Deze geef ik net als de andere crèmes door, ik heb namelijk een vaste skincare routine die ik probeer aan te houden om consequent te zijn voor mijn huid. Bij The Body Shop krijgen we weer iets uit de shea lijn en voor de tweede maal een face & body bar. De eerste keer was ik nog relatief enthousiast, maar ondertussen categoriseer ik dit ook onder zeep voor het lichaam en is dit al de zoveelste in het rijtje.

Dag 22

Note: Deze keer een verrassend tof product van Yves Rocher, namelijk een haarmasker én niet onbelangrijk nog eens een full size product. Gezien mijn haar niet beschadigd of droog is, denk ik wel dat ik het product ga doorgeven. Bij The Body Shop krijgen we de derde handcrème uit de kalender, opnieuw een product uit de strawberry lijn. Deze vind ik wel zalig ruiken, dus prima.

Dag 23

Note: Dit vind ik nu eens echt heel tof van Yves Rocher! Een luxe mini van een parfum, die ik bovendien ook lekker vind ruiken. Bij The Body Shop zei ik al voor het openen al lachend ‘het zal wel weer een showergel zijn’, denkende dat we nu toch echt wel genoeg doucheproducten zagen… Maar neen hoor, het is effectief een shower cream… Dus weer een lichaamszeep… Wel enthousiast over de geur en het is het eerste product uit de avocadolijn dus dat is wel fijn, want deze wou ik graag eens ruiken en proberen. Het is voor het eerst in deze kalender dat The Body Shop een product heeft met een lagere waarde dan de kost van een vakje, de voorlaatste dag vind ik dit wel een beetje een onhandige timing.

Dag 24

Note: Een toffe afsluiter bij Yves Rocher. Hier krijgen we een mascara uit het vaste assortiment, maar wel in een feestelijke limited edition verpakking. Bonuspunten! Wel vreemd dat deze mascara 15,95 euro kost en de gewone versie normaal 25,90 euro is. Het is volgens mij wel echt dezelfde mascara, alleen de verpakking is anders, dus hoe dit dan kan? Geen idee…
Bij The Body Shop krijgen we geen zotte afsluiter, maar een gewone body butter, al de tweede uit de kalender. Begrijp me niet verkeerd ik ben hier blij mee, maar is dit nu echt de klepper van formaat waarmee je de kalender afsluit?

Eindberekening

Aantal producten die ik op het einde van de rit heb weggeven of doorverkocht heb:
Yves Rocher – 8
The Body Shop – 4 + 1 weggegooid (shower puff)

Totale waarde van de kalender:
Yves Rocher – 96,83 euro (wel dankzij 2 producten die extreem hoog waren in waarde). Hiervan behield ik voor mezelf 48,70 euro. Dit is dus nipt genoeg om hoeveel ik betaalde voor de kalender er ook effectief uit te halen, gelukkig.

The Body Shop – 97,50 euro (zonder haarclip, deze zal dan volgens hen 2,00 euro waard zijn want ze beloven dat hun kalender een waarde heeft van 99,50 euro). Hiervan behield ik voor mezelf 82,75 euro. Een groot verschil dus met wat ik zelf betaalde voor deze kalender en bijna het dubbele van wat ik nu kan gebruiken in waarde ten opzichte van de kalender van Yves Rocher.


Aantal keer dat een vakje de uitgerekende waarde van 2,08 euro haalde:
Yves Rocher – 17 keer
The Body Shop – 21 keer


Eindoordeel

Yves Rocher
Waar ik zelf het meest teleurgesteld in ben bij de kalender van Yves Rocher is het feit dat deze kalender niet met élk vakje de waarde van 2,08 euro behaalde omdat er gewoonweg te vaak mini’s en ook echt zeer kleine mini’s inzitten. Een mini kan evengoed 60 of 80 ml zijn en dan is het nog steeds een travel size, maar kan je er ook effectief wat mee. Neem nu bijvoorbeeld de showergel uit de Milky Almonds lijn, doe hier een 100 ml van en je krijgt meteen een heel ander gevoel bij het uithalen van je product “wow een grote douchegel!” (terwijl de waarde dan alsnog maar 1,24 euro is).

De producten van concurrent The Body Shop waren weliswaar vaak niet heel veel groter, maar soms wel echt het dubbele. Zij staken dan misschien ook kleinere formaatjes van producten in de kalender, maar deze formaten waren wel alsnog degelijk.

Wat wel heel tof is bij de kalender van Yves Rocher is het feit dat zij er producten insteken uit hun Kerstlijnen van dit jaar, een hele leuke toevoeging vind ik dit zelf! Desondanks ik veel heb doorgeven uit deze kalender was ik over elk vakje élke dag opnieuw enthousiast omdat het telkens iets anders was en niets herhaald werd. Dit enthousiasme werd weliswaar getemperd door de kleine verpakkingen, maar toch…

Al bij al een dubbel gevoel bij deze kalender. Telkens blij want élke dag was opnieuw een verrassing en een nieuw product. Toch waren het vaak geen producten voor mij (bv. ander huid- of haartype) en gaf ik ze door. Producten die dan wel voor mij geschikt waren, waren vaak heel klein van formaat waardoor ik er alsnog niet heel veel of heel lang plezier van heb.

+ Geen enkele keer een dubbel product. Alleen wat betreft douchegel / douchecrème maar 3 x uit de Kerstlijn en 1 x uit het vaste assortiment dus dan vind ik het echt oké.

+ Veel variatie aan type producten: voor het gezicht, voor het lichaam, voor het haar, voor de handen, make-up, …

+ Geen enkel opvulcadeautje zoals een nagelvijl of een haarspeld.

– Meer mini’s dan full size producten gekregen en ook echt kleine mini’s (like 7 ml? Kom op…) die een zeer lage waarde hebben. Dit haalt zowel de geldwaarde van de kalender als de emotionele waarde die je voelt bij het openen van de vakjes naar beneden.

– Ik zie een gemiste kans bij de lipstick, deze had nog leuker geweest als het een lipstick uit de limited edition Kerstcollectie was geweest in een feestelijke verpakking.

– De waarde van de vakjes is niet gelijkwaardig gespreid. Er zijn vakjes bij met een waarde van meer dan 20,00 euro en vakjes met een waarde die niet eens 1,00 euro haalt. Er zijn altijd vakjes die je als klant niet gaat gebruiken of niet helemaal voor jou geschikt zijn. Als je pech hebt en dit zijn de duurdere vakjes, hou je zelf weinig effectieve geldwaarde aan je kalender over. Terwijl wanneer elk vakje meer rond eenzelfde bedrag zit en het is niet je ding, ben je niet meteen bv. 20,00 euro ‘kwijt’, maar slechts 2,00 of 3,00 euro ‘misgelopen’. Dit is mijn grootste issue met deze kalender.

The Body Shop
Deze kalender van The Body Shop staat in het teken van de vrouwen in de deelstaat Chhattisgarh (India) waar ze hun mangopit-olie inkopen. Hierdoor hebben deze vrouwen werk en zijn ze onafhankelijk. Dit vind ik zeker een mooie (Kerst-ige) boodschap en meerwaarde! Wel mis ik een beetje de link tussen de producten in de kalender en deze boodschap. Ik begrijp heel goed dat je de kalender niet vol mango producten kan steken want dit wordt een beetje ‘saai’ en mensen die niet van mango houden worden dan al semi verplicht om een duurdere andere kalender aan te schaffen. Toch denk ik dat je dan misschien gewoon het allereerste vakje had kunnen starten met een product uit de mango collectie, zo leg je wel meteen van in het begin de link zonder dat je nadien nog ontiegelijk veel mango producten moet laten passeren in de kalender.

Wat de kalender van The Body Shop volgens mij naar een extra niveau zou tillen, is het toevoegen van producten uit hun winter/Kerstcollectie. Zij komen ook ieder jaar uit met 2 of 3 speciale geuren voor de winter en hiervan vind je jammer genoeg geen enkel product terug in de adventskalenders. Het had tof geweest, gezien het aantal shower gels in deze kalender dat er dan bijvoorbeeld toch eentje bij was in een limited edition geur.

Ook al bij al een dubbel gevoel bij deze kalender. Telkens wel blij want degelijke formaten van producten en nuttige producten die ik echt zelf kan en ga gebruiken. Na verloop van tijd werd ik wel een beetje sneu omdat het gewoonweg te voorspelbaar werd op vlak van producten en geuren, dat is jammer.

+ Heel vaak full size producten of grotere mini’s.

+ De waarde is steeds zeker voldoende aanwezig (2,08 euro kost per vakje werd op een enkele keer na telkens mooi gerespecteerd en overschreden) en is mooi gespreid en eerlijk verdeeld over alle vakjes.

+ Producten leren kennen die ik opnieuw zou kopen (tea tree cleanser, himalayan masker, …), ook ontdekt op de site dat The Body Shop dus kleinere verpakkingen verkoopt die financieel wel aantrekkelijk zijn. Denk aan het kleine potje van het masker voor 6,00 euro, dit is een lagere stap om te nemen dan meteen de grote pot kopen van 20,00 euro. Ook voor cadeautjes om zo ergens bij te steken etc. zou ik zeker vaker aan hen denken omdat ze dus voor toffe prijsjes al een leuk product hebben.

– Heel vaak dezelfde (soort) producten gekregen: douchegels (of crèmes of bars) en handcrèmes. Er zijn naast de body butters ook gewone lotions en body yoghurts, waarom zit er in plaats van een dubbele butter geen van deze in? Er zit verder ook geen toner, voetverzorging, parfum, deo, massage olie of lippenbalsem in stick vorm in? Maar we kregen dan wel 8 producten om ons lichaam mee te wassen… Dit is letterlijk 1/3e van de hele kalender, gemiste kans!

– Daarnaast ook vaak uit eenzelfde lijn (British rose en Shea kwamen vaak terug) terwijl The Body Shop zo veel verschillende geurlijnen hebben die dus gewoonweg niet vertegenwoordig zijn in de kalender. Zo kregen we niets uit de amandel & honing, aloë vera, kokos, ginger, hennep, pepermunt, eidelweiss, olijf, sleep, … lijnen. Als er nog zoveel collecties niet in de kalender zitten, kan ik oprecht niet begrijpen waarom we dan uit sommige andere lijnen meer dan twee of drie producten kregen.

– Twee ‘opvul’producten (de showerpuff en de haarclip), waarvan de showerpuff niet fijn in gebruik was.

– The Body Shop heeft elk jaar minstens 2 of 3 speciale lijnen voor de Kerst, deze zijn ook niet terug te vinden in de kalender.

– De ‘wauwfactor’ bij het laatste vakje dat je opent op Kerstavond ontbrak wel echt.

Welke zou ik opnieuw kopen?
Naar mijn gevoel kunnen beide kalenders wat van elkaar leren. The Body Shop zou wat meer mogen variëren in producten en productlijnen + geuren uit de Kerstcollectie toevoegen. Terwijl Yves Rocher er gerust wat grotere of meer full size producten in mag steken.

Ik ben een beetje in strijd met mezelf. Eigenlijk werd ik meer blij van de kalender van Yves Rocher, maar zou dit eigenlijk niet mogen want ik kreeg veel producten die ik niet ga gebruiken en weinig waard waren voor je geld vanwege de formaatjes. Bij The Body Shop was ik heel blij, maar dit slonk met de dag omdat het altijd hetzelfde was. Terwijl ik dus vind dat ik hier wél blij mee moet zijn want wel veel waard voor je geld en allemaal producten die ik zelf ga bijhouden en ga gebruiken. Een beetje paradoxaal, i know…

Gezien de waarde die ik uit de kalenders heb gehaald in euro’s én de waarde in gevoel (bv. kijken naar mijn enthousiasme en het aantal bijgehouden producten), moet ik concluderen dat The Body Shop het toch meer waard is. Ik mag dan wel zeuren over de hoeveelheid lichaamszeepjes en handcrèmes die ik nu heb, maar als puntje bij paaltje komt ga ik ze doorheen het jaar wel allemaal stuk voor stuk met veel liefde gebruiken en opmaken. De eindbalans in euro, in bewaarde producten en in gebruiksnuttige producten is toch echt het grootste bij The Body Shop.

Conclusie de geldwaarde haal je bij The Body Shop er volgens mij het meeste uit, maar de happy waarde nam doorheen de kalender af omdat producten en productlijnen zich bleven herhalen en ook het spetterende eindje waar je naar toe werkt een beetje teleurstellend was.

Misschien dat ik volgend jaar dan investeer in één van hun twee andere duurdere kalenders en hierdoor dan wat meer variatie aan producten krijg? Want desondanks ik deze het beste uit de vergelijking vind komen, weet ik oprecht niet of ik gezien de hoeveelheid douchegels etc. ik deze nog opnieuw koop. Nu spendeerde ik 55 euro aan een jaarvoorraad handcrème en douchegel terwijl ik anders doorheen het jaar echt niet zoveel geld zou geven aan zeep en handverzorging… Je spendeert dit bedrag omdat je toch ergens hoopt dat je verschillende dingen kan ontdekken. De producten die ik niet kende en heb kunnen uitproberen, vond ik allemaal wel echt heel goed en ga ik hoogstwaarschijnlijk opnieuw kopen. Het is dus jammer dat ik niet meer andere producten heb kunnen proberen.

Zien jullie volgend jaar graag opnieuw een adventskalender battle of mening over ééntje? Laat het dan zeker weten!

Heb jij dit jaar een adventskalender uitgepakt? Was dit een aanrader?

Hele fijne feestdagen en veel liefs, Romy

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s